Počítač nahradí televizi
22.3.2009
Podle mezinárodního průzkumu o požívání počítačů společnosti Deloitte považují 3/4 tzv. tisícileté generace (14–25 let) počítač za mnohem zábavnější alternativu, než jakou je televize. V různých zemích, navzdory různým kulturám, má tato rychle přizpůsobivá generace mladých podobné zájmy týkající se chování a preferencí v oblasti médií.
Třetí vydání průzkumu společnosti Deloitte o postavení médií hodnotí preference více, než 8800 spotřebitelů ve věku 14–75 let z Brazílie, Německa, Japonska, Velké Británie a USA. Věnuje se tématům, jako je vliv on-line a off-line reklamy, vzestup internetového obsahu tvořeného uživateli, zda signifikantní používání mobilních telefonů slouží jako zdroj zábavy.
Ze všech účastníků průzkumu v pěti zemích světa je tisíciletá generace nejaktivnější v hrách, hudbě a používání internetu jako formy sociálního kontaktu. Až 80% z nich pravidelně vyhledává, stahuje a poslouchá hudbu na počítači a internetu, přičemž 73% pravidelně navazuje sociální kontakty on-line (prostřednictvím sociálních sítí, diskusních místností nebo tzv. Návštěvních knih). Oproti 33 procentům všech spotřebitelů většina tisícileté generace (v průměru 59%) používá jako zdroj zábavy mobilní telefon a v porovnání s ostatními generacemi tráví o třetinu méně času sledováním TV přijímačů . Tato generace spotřebitelů je první generací, která vyrostla na internetu a kterou v různých koutech světa a různých kulturách spojují stejné záliby v digitálních médiích, což má zásadní dopad na Marketing celého světa.
Rostoucí vliv tisícileté generace je nezpochybnitelný. Ovlivňuje nejen celkový obraz médií, ale i zvyklosti ostatních generací v této oblasti. Otázkou však zůstává, jestli tato generace způsobí pokles vlivu na současnou hospodářskou situaci. Generace tzv. silných populačních ročníků (43–61 let) má více volných finančních prostředků, než kterákoli jiná generace. Zatímco Marketing si vždy uvědomoval důležitost této generace, zaměření na tuto věkovou skupinu se může v budoucnosti relativně zvýšit, což přepracuje tradiční marketingové scénáře.
Další zjištění průzkumu
Nadvláda televizní reklamy, počítačová internetová
reklama soupeří s novinami a časopisy. Největší vliv na kupní
rozhodnutí spotřebitelů různých koutů světa má televizní reklama.
Reklamy v časopisech, novinách a na internetu obsadili druhé místo,
přičemž vliv reklam odvysílaných v rozhlase se dostal až na 5. místo.
Z průzkumu vyplývá, že počítačové reklamy na internetu se dostali na
2. příčku v Německu (57%) a Japonsku (61%). V USA (48%), ve Velké
Británii (45%) a v Brazílii (45%) internetové reklamy obsadili 3. místo za
reklamou v časopisech.
Mobilní telefon, jako zdroj zábavy Mobilní telefony, jako
bývalý symbol statusu podnikatelské elity, se stal nepostradatelným a
všudypřítomným doplňkem. Třetina respondentů všech pěti zemí
uvedla, že používá mobilní telefon jako zdroj zábavy – téměř 50%
v Brazílii, 34% v Japonsku, 33% ve Velké Británii, 32% v USA a 26%
v Německu. Nejpoužívanějšími funkcemi mobilních telefonů jsou
fotografování a posílání SMS zpráv, s výjimkou Japonska, kde je
e-mailová komunikace mnohem běžnější než komunikace prostřednictvím SMS
(88% oproti 31% japonských spotřebitelů používá tyto funkce pravidelně /
příležitostně). Respondenti průzkumu ze všech zemí používají mobilní
telefony pro prohlížení videí vytvořených uživateli, například
YouTube (ve Velké Británii a USA 20% respondentů), tak na
sledování profesionálně tvořeného obsahu (TV, filmy, zprávy) (33%
respondentů v Japonsku). Rychle přizpůsobivá tisíciletá generace je
hlavní hybnou silou aplikací, jako jsou SMS zprávy, videa, hry, stahování a
poslech hudby a využívání sociálních sítí.
Poptávka po digitálních médiích přinese dodavatelům
technologií nové příležitosti zvyšující infrastrukturu, distribuci a
zvyšující se poptávku po digitálním obsahu (od četných zdrojů přes
různé formáty až po vícenásobné platformy), vytvoří nový tok
příjmů.
Přesto, že ve všech pěti zemích zůstává nejoblíbenějším přehrávačem videí televize , stále větší popularitu mezi video-spotřebiteli získávají i osobní počítače , mobilní telefony a ruční přenosné zařízení. Respondenti na těchto zařízeních nesledují jen videa, ale i televizní programy, stahují si hudbu a chtěli by být schopni přenášet tento obsah jednoduše na jakékoli jiné zařízení. Takovou potřebu uvedlo 75% respondentů z Brazílie, 49% respondentů z USA a Japonska, 44% z Velké Británie a 31% z Německa.
Spotřebitelé tráví hodně času na internetu, aby získali přístup k většině tohoto obsahu. Proto odpadá potřeba použití televize , vystačíme si s počítačem , či notebookem . Během typického pracovního týdne tráví respondenti Německa na internetu pouze z osobních důvodů / z důvodu sociálního kontaktu 11,3 hodin týdně, v USA 12 hodin, ve Velké Británii 13,2 hodiny a v Japonsku 16,4 hodiny. Nejpřekvapivější porovnání přichází z Brazílie, kde spotřebitelé tráví přibližně 9,8 hodin. týdně sledováním televize, ale téměř dvojnásobně více (19,3 hod. týdně) realizováním osobních zájmů / sociálních kontaktů prostřednictvím počítače a internetu.
*Autor článku : Lubor Chmelař, Zdroj: PC.server
Provádíme servis notebooků v servisním centru ABAX , který patří mezi největší notebook servis opravny v ČR. Vlastními pracovníky poskytujeme profesionální opravy jakýchkoli závad notebooků, především servis Acer na notebooky Acer, servis Asus na notebooky Asus, servis HP na notebooky HP, servis Sony na notebooky Sony, servis Fujitsu na notebooky Fujitsu , servis Msi na notebooky MSI, servis Dell notebooků Dell , servis Lenovo notebooků Lenovo a IBM a opravy notebooků všech ostatních značek. Rovněž poskytujeme službu záchrana dat z HDD a jiných médií
KVALITNÍ SERVIS – servis a opravy
notebooků